2010. október 20., szerda

Fura...

Több éves pápai-győri-celldömölki illetőségű barátokkal való együttélésem alatt sok szót tanultam meg amit Pesten sosem hallottam. Ilyen pl.: cicege, bere, csicsedli, borga

De hát új város, új szavak...

Első tanulság:

Történt még pécsivé lényegülésem elején, hogy útbaigazítást kértem, mire a hölgy készségesen mondta, hogy menjek előre sokat majd a villanyrendőr után forduljak balra, ott lesz amit keresek...
Először fel sem tűnt mit mondott, csak amikor tanácstalan lettem, hogy jó helyen vagyok-e, akkor esett le, hogy a villanyrendőr az vajon mi? Illetve remélem, hogy egyenlő a közlekedési lámpával!!

Megtaláltam a megfelelő utcát, megyek fel a tanáromhoz és kérdem tőle, hogy ő hogy hívja a lámpákat az utakon. Válasz: rendőrlámpa.....

Na ekkor elröhögtem magam, és cinikusan megkérdeztem, hogy ti tééééényleg villanyrendőrnek illetve rendőrlámpának hívjátok a közlekedési lámpát???
Mire ő: Miért, ti hogy hívjátok??
Én: hát...csak lámpának!! Tudod, csak így egyszerűen : a lámpa után balra....

Második tanulság:

Még kiheverni se volt időm a lámpás sztorit, másnap reggel Julival előadás után odajön alteregóm, és kérdi, hogy van-e nálunk tixo???

-Julival egyszerre: az mi?
-Alteregóm: hát tixó (és húzogatja az ujját)
-Julival egyszerre: az micsoda?
-Alteregóm: olyan ragasztó....
-Julival egyszerre: szóval cellux!



5 megjegyzés:

  1. a csicsedli az mi? anyukám is szokta használni, aprópénzre mondja, de nem tudom, hogy pontosan mit jelent.

    VálaszTörlés
  2. a julival egyszerre, mi?!?! :D

    VálaszTörlés
  3. @Agent Angel: igen, az az aprópénz:)

    VálaszTörlés
  4. @Csillag: akkor anyuka jól használja :) én a cicegét is ismertem :)

    VálaszTörlés